Αρχική Σχετικά με Εμάς

Παιδαγωγικός Σκοπός



Παιδαγωγικός Σκοπός

Παιδαγωγικός Σκοπός

Κεντρικός παιδαγωγικός μας σκοπός είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του κάθε παιδιού που είναι μοναδικό και ξεχωριστό και συγχρόνως η  συγκρότηση της ομάδας των συνομηλίκων που το καθένα αισθάνεται μέλος αγαπητό. Μια ισορροπία πού κάνει το παιδί ευτυχισμένο.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ

Κοινωνικοποίηση

Το παιδί έχει ανάγκη να ανήκει στην ομάδα, να είναι αγαπητό και να έχει φίλους. Έτσι συμβάλει ενεργά στην εξέλιξη του.


Επικοινωνία

Η ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων, της σκέψης και των επιθυμιών του κάθε παιδιούυ και η αποδοχή του άλλου, οδηγούν στο διάλογο και στην υπερβαση του εγωκεντρισμού.

Ψυχοκινητική

Με τις κινήσεις, τις αισθήσεις και το σώμα του, το παιδί δρά στο περιβάλλον και αποκτά αυτογνωσία, αυτοέλεγχο, προσαρμόζεται και δημιουργεί.

Δημιουργικότητα

Το κάθε παιιδί, μ' ένα μοναδικό τρόπο αντιλαμβάνεται την παραγματικότητα. Με διάφορα υλικά και μέσα, υλοποιεί αυτή του την αντίληψη και δημιουργεί.

Εικαστικά/ Καλλιτεχνικά

Καλλιτέχνης εκ φύσεως, ζωγραφίζει, πλάθει, κόβει και κολλά. Μεταμφιέζεται, παίζει θέατρο, χτυπά το ρυθμό στο άκουσμα της μουσικής, τραγουδάει και χορεύει.

Γνώση

Η έμφυτη περιέργεια του παιδιού, τα χιλιάδες "γιατί" του και τα κίνητρά του για γνώση καλούν τον παιδαγωγό να το συνοδεύσει στη πορεία της μάθησης, να μην την αναστείλει αλλά να διατηρήσει και να εμπλουτίσει την αγάπη και τον ενθουσιασμό για αυτήν.

Δεξιότητες

Με την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων, η γνώση γίνεται πολύτιμη στη πράξη. Όπως λέει ο Descartes, δεν φτάνει να σκέφτεσαι σωστά, χρειάζεται και να εφαρμόζεις τις σωστές σουυ σκέψεις.

 
Από τα 2 ½ χρόνια του το παιδί έρχεται στο σχολείο.  Έχει την δική του οικογενειακή ιστορία, τις προσωπικές του εμπειρίες, τις δικές του ανάγκες, ρυθμούς και επιθυμίες.  Το σχολείο σέβεται την προσωπική του ιστορία, θέλει να την γνωρίσει ώστε να βοηθήσει το παιδί να ενταχθεί στην ομάδα, να οδηγηθεί σε κοινούς στόχους, διατηρώντας όμως την δική του  μοναδική προσωπικότητα.

Οι πιο σημαντικές παιδαγωγικές αξίες όπου αναφέρεται η παιδαγωγική πράξη στην καθημερινότητα είναι:
σεβασμός – αυτονομία – ηρεμία – εμπιστοσύνη – ελευθερία – συνεργασία – δημιουργία - αγάπη

Το σχολείο καλλιεργεί την αυτονομία του κάθε παιδιού μέσα από την ελευθερία του λόγου, των συναισθημάτων που βιώνει, της σκέψης και των πράξεών του.  Το παιδί έτσι συμμετέχει στην πορεία της ανάπτυξής του, θέλει να μεγαλώσει και ανακαλύπτει τη σημασία της αυτοπειθαρχίας, των ορίων αλλά και της ελευθερίας.

Το παιδί στο σχολείο θα έρθει αντιμέτωπο με τους άλλους, τόσο ίδιο αλλά και τόσο διαφορετικό με την άλλη άποψη.  Θα ενθαρρυνθεί στις διεκδικήσεις και τις υποχωρήσεις ώστε να βρει το νόημα της συνεργασίας. Συγχρόνως αποκτά εμπιστοσύνη στον εαυτό του και στους άλλους και γίνεται υπεύθυνο μέσα από τις κοινές τους διαπραγματεύσεις.

Μέσα από την αλληλοεπίδραση και τα ερεθίσματα που του προσφέρονται απελευθερώνει την φαντασία του και διαβάζει με τα δικά του μάτια την πραγματικότητα, δημιουργώντας με τα συναισθήματα που εκείνη του ξυπνά.

Μοιράζοντας τα συναισθήματά του, τις απόψεις και τις εμπειρίες του και χωρίς να φοβάται τα λάθη του, συμμετέχει ενεργά στην απόκτηση των γνώσεων και στην αγάπη του γι’ αυτές.

Κοινωνικοποίηση

Κοινωνικοποίηση
Η ανάγκη του παιδιού ν’ ανήκει στην ομάδα, να είναι αγαπητό και να έχει φίλους, ν’ ανταλλάσει και ν’ αναπτύσσει ενεργά την εξέλιξη του και όχι παθητικά συμμορφωμένο σε κανόνες χωρίς νόημα για εκείνο.

Επικοινωνία Λόγου

Επικοινωνία
Η ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων, της σκέψης, των επιθυμιών και των πράξεων, η ικανοποίηση του ν’ ακούγεται και ν’ ακούει οδηγεί στο διάλογο και στην υπέρβαση του εγωκεντρισμού του.

Ψυχοκινητική

Ψυχοκινητική
Με τις κινήσεις και τις αισθήσεις του, με το σώμα του δρά στο περιβάλλον. Οι αντιστάσεις που συναντά το οδηγούν στην αυτογνωσία, στον αυτοέλεγχο, στην προσαρμογή και στη δημιουργική του έκφραση.

Δημιουργικότητα

Δημιουργικότητα
Το κάθε παιδί μ΄ένα μοναδικό τρόπο αντιλαμβάνεται την πραγματικότητα. Με διάφορα υλικά και μέσα, υλοποιεί αυτή την αντίληψη και «δημιουργεί».

Δεξιότητες

Δεξιότητες
Με την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων η γνώση γίνεται στην πράξη πολύτιμη. Όπως λέει ο Descartes δεν φτάνει να σκέπτεσαι σωστά, χρειάζεται και να εφαρμόζεις τις σωστές σου σκέψεις».

Καλλιτεχνικά

Καλλιτεχνικά
Καλλιτέχνης έκ φύσεως, ζωγραφίζει, πλάθει, κόβει και κολλά. Με παλιά ρούχα, ντύνεται και παίζει θέατρο, χτυπά τον ρυθμό στο άκουσμα της μουσικής, τραγουδά και χορεύει.

Θεατρικά

Θεατρικά

Περιβάλλον και Φύση

Περιβάλλον και Φύση
Με τις κινήσεις και τις αισθήσεις του, με το σώμα του δρά στο περιβάλλον. Οι αντιστάσεις που συναντά το οδηγούν στην αυτογνωσία, στον αυτοέλεγχο, στην προσαρμογή και στη δημιουργική του έκφραση.