Αρχική Σχετικά με Εμάς

Παιδαγωγικοί Στόχοι



  • babbysitter-slider-ground
  • babbysitter-slider-ground
  • babbysitter-slider-ground

Παιδαγωγικοί Στόχοι

  • Κύριος στόχος μας είναι η ολόπλευρη ανάπτυξη του κάθε παιδιού που είναι μοναδικό και ξεχωριστό αλλά και η συγκρότηση της ομάδας των συνομηλίκων που το καθένα είναι διαφορετικό αλλά και τόσο όμοιο. Δηλαδή η επίτευξη μιάς ισορροπίας μεγάλης παιδαγωγικής αξίας γιατί οδηγεί σε ένα ευτυχισμένο παιδί που έχει αναγνώριση, φίλους και πνεύμα δημιουργικό.

ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΟΙ ΣΚΟΠΟΙ

  • Επικοινωνία

Το παιδί ενθαρρύνεται να εκφράσει ελεύθερα τα συναισθήματα, τις σκέψεις, τις επιθυμίες του και να τις ανταλλάξει με τους φίλους του. Να επικοινωνήσουν ακόμα και στις διαφωνίες τους. Με τη δασκάλα δίπλα τους να μιλήσουν και να βρούνε λύσεις.

  • Κοινωνικοποίηση

Το παιδί θέλει να ανήκει στην ομάδα. Στο σχολείο μαθαίνει να ζεί με τους συνομιλήκους του, με αξίες και κανόνες. Αναπτύσει την ικανότητα της προσαρμογής ως άτομο δραστήριο και αυτόνομο αλλά με όρια και αναγνώριση της ισότιμης ύπαρξης του "άλλου".

  • Δημιουργικότητα

Το κάθε παιδί έχει τον δικό του τρόπο να αντιλαμβάνεται και να φαντάζεται το κόσμο γύρω του. Με την ελευθερία έκφρασης, τα ερεθίσματα, τα υλικά και τα μέσα που του δίνονται, το παιδί υλοποιεί αυτήν του την αντίληψη και φαντασία και την κάνει δημιουργία.

  • Γνώση

Η έμφυτη περιέργειά του παιδιού με τα χιλίαδες "γιατί", ο ενθουσιασμός και το ενδιαφέρον για καθετί που συμβαίνει γύρω του και όλα αυτά που θυμάται, συμβάλλουν στην δίψα του για γνώση. Θέλει όλα να τα μάθει. Σε αυτή του την ανάγκη το σχολείο πρέπει να απαντά και να προσφέρει γνωστικές δραστηριότητες.

  • Ψυχοκινητική

Σε αυτή την ηλικία το παιδί δρά στο περιβάλλον για να το γνωρίσει με περιέργεια, κινήσεις και αισθήσεις. Με τις πρώτες δυσκολίες αρχίζει να γνωρίζει τις δυνάμεις του και τα συναισθήματα που του γεννιούνται. Στο σχολείο τα διάφορα παιχνίδια ελεύθερα ή προγραμματισμένα έχουν σκοπό να αποκτήσει με ευχαρίστηση αυτοέλεγχο, αυτογνωσία και κινητικές ικανότητες.

  • Εικαστικά

Καλλιτέχνης εκ φύσεως εκφράζεται και δημιουργεί: Με την ζωγραφική, αυτό που φαντάζεται και με τα δικά του μάτια βλέπει. Με την πλαστελίνη, το ζυμάρι και τον πηλό δίνει σχήματα της φαντασίας του συνδιασμένα με την πραγματικότητα και χαίρεται να τα ονομάζει.Με το χαρτί, ψαλίδι, κόλα και διάφορα υλικά δημιουργεί ζηλευτές συνθέσεις.Με άχρηστα υλικά κάνει υπέροχες κατασκευές. Όλα αυτά, συνδιάζοντας πάντα την πραγματικότητα με την φαντασία του και τις ικανότητές του.

  • Δεξιότητες

Ο Descartes έλεγε ότι "δεν φτάνει να σκέφτεσαι σωστά, χρειάζεται και να εφαρμόζεις τις σωστές σου σκέψεις". Έτσι αναπτύσει τις δεξιότητές του βρίσκοντας τη λύση ενός προβλήματος σε οποιοδήποτε τομέα αυτό προκύψει.

  • Θέατρο και Θεατρικό Παιχνίδι

Η αξία του θεατρικού παιχνιδιού είναι μεγάλη γιατί τα παιδιά εκφράζονται ελεύθερα κινητικά και νοητικά, ενεργοποιώντας την φαντασία τους, τις γνώσεις τους, τη δημιουργικότητά τους σε ομάδα, δουλεύοντας όλα μαζί. Με ένα παραμύθι γνωστό ή αυτοσχέδιο χρησιμοποιούν την φωνή τους,τις κινήσεις του σώματός τους χορεύοντας και ακούγοντας ή παίζοντας μουσική ακόμη και με αυτοσχέδια όργανα. Δημιουργούν, ζωγραφίζουν σκηνικά, μάσκες, κ.λ.π. μεταμφιέζονται, χρησιμοποιούν όλους τους καλλιτεχνικούς τρόπους και μαθαίνουν με τον πιο ευχάριστο τρόπο τον πολιτισμό του τόπου μας αλλά και των άλλων χωρών.

Κοινωνικοποίηση

Κοινωνικοποίηση
Το παιδί έχει ανάγκη να ανήκει στην ομάδα, να είναι αγαπητό και να έχει φίλους. Έτσι συμβάλει ενεργά στην εξέλιξη του.

Επικοινωνία Λόγου

Επικοινωνία
Η ελεύθερη έκφραση των συναισθημάτων, της σκέψης και των επιθυμιών του κάθε παιδιούυ και η αποδοχή του άλλου, οδηγούν στο διάλογο και στην υπερβαση του εγωκεντρισμού.

Ψυχοκινητική

Ψυχοκινητική
Με τις κινήσεις, τις αισθήσεις και το σώμα του, το παιδί δρά στο περιβάλλον και αποκτά αυτογνωσία, αυτοέλεγχο, προσαρμόζεται και δημιουργεί.

Δημιουργικότητα

Δημιουργικότητα
Το κάθε παιδί, μ' ένα μοναδικό τρόπο αντιλαμβάνεται την παραγματικότητα. Με διάφορα υλικά και μέσα, υλοποιεί αυτή του την αντίληψη και δημιουργεί.

Δεξιότητες

Δεξιότητες
Με την απόκτηση ικανοτήτων και δεξιοτήτων, η γνώση γίνεται πολύτιμη στη πράξη. Όπως λέει ο Descartes, δεν φτάνει να σκέφτεσαι σωστά, χρειάζεται και να εφαρμόζεις τις σωστές σουυ σκέψεις.

Καλλιτεχνικά

Καλλιτεχνικά
Καλλιτέχνης εκ φύσεως, ζωγραφίζει, πλάθει, κόβει και κολλά. Μεταμφιέζεται, παίζει θέατρο, χτυπά το ρυθμό στο άκουσμα της μουσικής, τραγουδάει και χορεύει.

Θεατρικά

Θεατρικά

Περιβάλλον και Φύση

Γνώση
Η έμφυτη περιέργεια του παιδιού, τα χιλιάδες "γιατί" του και τα κίνητρά του για γνώση καλούν τον παιδαγωγό να το συνοδεύσει στη πορεία της μάθησης, να μην την αναστείλει αλλά να διατηρήσει και να εμπλουτίσει την αγάπη και τον ενθουσιασμό για αυτήν.